FLORENTINA


Visita a Florentina, una inspiración de último momento me hizo volver a este restaurante del que tan buenos recuerdos he tenido siempre y sin embargo confieso que tenía algo olvidado. Durante bastante tiempo fui un asiduo de esta casa, y nunca mejor dicho lo de casa cuando se trata de un establecimiento que nada más entrar te hace sentir cómodo, muy cómodo.
No tengo nada más que elogios para esta pareja, desconozco sus nombres, que ella en la cocina y él en la sala trabajan una cocina original a la vez que clásica donde sin duda alguna prima la calidad del producto utilizado y la originalidad de algunas de sus centenarias recetas.
Para empezar, una patata tibia con arenques y vinagreta de orégano. Un plato sencillo pero sabroso, a la vez que original, donde prima el sabor del arenque, la patata al estar tibia se impregna mucho más del sabor de la vinagreta y el resultado es fenomenal.
Unas gambas con sobrasada. Parece broma, ¿verdad?; hacía tiempo que no las probaba y realmente son asombrosas, lo que parece que va a matar el plato se convierte en todo un potenciador de sabores, y cuando te llevas la cabeza de la gamba a la boca descubres que no solo la sobrasada no le quita el mínimo sabor, sino todo lo contrario. No podéis iros de aquí sin probarlas. Un 10.
De segundo apetecía pescado y nos decidimos por un rodaballo a la donostiarra. En su perfecto punto de cocción y con ese punto de picante que le da la guindilla y el ajo quemadito. Estaba sensacional. A mí personalmente me encanta esta forma de preparar el pescado, sencilla pero más que agradecida. Otro acierto.
De postre compartimos un pastel ruso, no había sitio para más.
Para beber una botella de Viña Cantosán, un verdejo de bodegas Yllera, correcto, algo caro para su precio en origen.
En definitiva, un buen reencuentro con este restaurante pequeño pero con una sensacional oferta gastronómica.
Hay que decir que tienen una carta bastante extensa pero cuando terminas de leerla te dan una gran cantidad de platos que no están en la misma, pero no hablo de 4 ó 5 platos, por lo menos una docena de ellos y, evidentemente, el gran problema que se plantea siempre, al no estar en carta es que no sabes los precios, tampoco te los dicen y aquí es donde encuentro la única gran pega del local, mi único pero; en tiempos como los que corren hay que evitar las sorpresas al público y no cuesta nada, absolutamente nada, tener un papel con platos del día y el precio. En los tiempos que estamos, la técnica lo permite. Un ejemplo, de los tres platos que pedimos, solamente las patatas estaban en la carta, el resto “sorpresa. sorpresa”.
Precio para dos con café, infusión y agua. 116 €.

FLORENTINA   C/ Zaragoza,122  · Barcelona · Telf. 932112695

Comentarios

Tomàs Cortés ha dicho que…
Bon restaurant, fa molt que no vaig, tan que no puc ni tan sols opinar del que va ser l'ultim cop. En quan al nóm dels propietaris si com sembla son els mateixos, Margarita y Francisco. Pel que sembla vareu menjar molt bé
Felicitats
Ricard Sampere ha dicho que…
He estat un cop i amb companyia "desafortunada".... Un grup de gent que fa uns 5 anys volien fer un Club Gastronòmic i que em van convocar allà..

I resulta que a l'hora de triar, tot ho trobaven "molt pesat per digerir" i van acabar demanant tots/es, "plat únic"... i jo al·lucinant i ja amb ganes de fugir...

Però vaig veure passar plats molt atractius....

El tema de no saber preus, és xungo. Tal com comentava l'altre dia, l'únic lloc que em fio d'això és la Estrella, doncs mai m'han "sorprés" i he anat un munt de vegades...
Agustin Fraile ha dicho que…
Tomàs, gràcies pel teu comentari i per la teva aportació respecte als noms.
La veritat és que va ser una bona elecció i, repeteixo, és una gent molt honrada respecte a la qualitat del producte. A mi em passava una m ica com a tu, vaig ser un bon client i havia deixat d’anar-hi sense cap raó, simplement m’havia oblidat d’ell i, afortunadament, a Barcelona hi ha molta gent i molt bona oferta. Em va encantar el retrobament.
Gràcies per passar-te per aquí, Tomàs.
Agustin Fraile ha dicho que…
Ricard, doncs està molt bé, llàstima que la teva experiència no fos millor però, pel que veig, només és atribuïble a les circumstàncies; en qualsevol cas, ja se sap que els sopars multitudinaris sempre són complicats.
Una abraçada
Jordi ha dicho que…
El tema dels preus sorpresa és molt desagradable. Algun cop quan pregunto el preu el cambrer-propietari es fa el sorprés que un vulgui saber el que pagarà. Algun que altre moc he deixat anar... Puc entendre que són plats del dia i que a vegades no tenen temps de passar-ho al processador de text i imprimir-ho, però un paper manuscrit no costa res.
Agustin Fraile ha dicho que…
Totalment d’acord amb tu, Jordi; en aquests temps d’economies més que ajustades, el sector de la restauració no hauria d’estar al marge de facilitar al client dades suficients per saber què li costarà realment el menjar. El s/m i cantar plats sense preus considero que a aquestes alçades no és de rebut, s’ha de ser més “legal”.
Soc client d’un restaurant que es diu la Masia de la platja de Calafell, que cada dos dies compra el peix a la llotja de Vilanova i sempre, encara que sigui aquella mateixa nit, tenen un full imprès.
Gràcies per la teva visita i el teu comentari i una salutació
Tomàs Cortés ha dicho que…
Agustí es que la Masia de la Platja es molta Masia de lo milloret de Calafell, fa anys que vaig i mai m'ha defraudat, com tot no pot ser perfecte abans eran un chic lents (he vist emprenyades de pelicula) pero d'aixó fa molt de temps i jo ho vaig arreglar anant a les 13.30
Agustin Fraile ha dicho que…
Tomàs me encanta, perquè veig que coneixes bé la casa; és ben cert que les esperes a la Masia eren de pel•lícula, jo també n’he viscut alguna d’extectaculat però crec que amb la incorporació del seu fill Ramon a la cuina després d’acabar els seus estudis, i augmentant el personal de sala, està bastant resolt.
Quina gana que m’entra només parlant de la Masia!
Gràcies i salutacions Tomàs.
Arantxa ha dicho que…
A mí es de las pocas cosas que me irritan de los restaurantes, que no pongan los precios... a mal que les pese a algunos restauradores, el comensal también se fija en el precio a la hora de escoger ;-)

Saludos!
Agustin Fraile ha dicho que…
Hola Arantxi, perdona el retraso pero un problema con el blog impidió que tu comentario me entrara como mail, y no me había enterado de el mismo.
Es de las cosas más desagradables que hay, y a la vez de las más injustas, una manera de jugar, en estos tiempos, con el presupuesto que uno tiene para cenar. Un mal hábito que tiene que terminar.
Gracias por entrar aquí, y reitero mis disculpas.
Un saludo

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